יום שישי, 1 בפברואר 2013

עוגיות חמאה ושקדים


אין לי הרבה מה להגיד על העוגיות האלה..זה מסוג הדברים האלה שפשוט עובדים.
ההכנה קלה, הריח שמתפשט במהלך האפייה ממש נעים והעוגיות טעימות בטירוף.

כל מי שטעם את העוגיות התענג ואני ממליצה לכם לפתוח איתם את הבוקר ליום מתוק ומוצלח.
בתאבוןJ

 
מצרכים: (לכ- 80 עוגיות)
350 גרם קמח

1/4 כפית מלח
5 גרם (חצי שקית) אבקת אפייה

200 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
75 גרם אבקת סוכר

כפית תמצית וניל
גרידת לימון מלימון שלם

100 גרם שקדים פרוסים
70 מ"ל מים קרים

ציפוי:
חלבון

100 גרם סוכר חום
כף קינמון

 
אופן ההכנה:
1.מכינים את כל המצרכים (את הקמח המלח ואבקת האפייה אפשר לערבב יחד).














 2.במעבד מזון שמים את האבקות (קמח אבקת אפייה ומלח) וחמאה קרה. מעבדים בפולסים קצרים עד לקבלת תערובת פירורית במרקם חול.

3.מוסיפים אבקת סוכר ומעבדים שוב עיבוד קצר.
4.מוסיפים שקדים פרוסים גרידת לימון ותמצית וניל. מתחילים לעבד ותו"כ מוסיפים את המים הקרים רק עד לקבלת בצק אחיד רך וגמיש שמתאסף סביב להב המתכת.



















5.אוספים את הבצק וחותכים ל-3 חלקים.

6.על משטח מקומח קלות מגלגלים כל בצק לגליל.
7.עוטפים כל גליל לניילון נצמד ומקפיאים את הגלילים לחצי שעה.

8.מחממים תנור ל- 160 מעלות.
9.מכינים צלוחית עם חלבון וצלחת ארוכה שבה מערבבים סוכר חום וקינמון.

10. מוציאים בכל פעם גליל אחד, מסירים את הניילון. מברישים בחלבון ומגלגלים בסוכר החום ובקינמון.
11. חותכים כל גליל לפרוסות בעובי של כחצי ס"מ.















12.מניחים את העוגיות בתבניות עם נייר אפייה במרווחים קלים זה מזה.













 
13.אופים כ- 15 דק' עד שהעוגיות מזהיבות בתחתית.

14.חוזרים על הפעולה עם שאר הגלילים.
15.מצננים היטב.

16.בתאבון.
















ועוד כל מיני:
-  מזכירה לכם את הדגשים לבצק פריך: אוהב קור (ולכן משתמשים בחמאה ומים קרים) ואוהב מינימום התעסקות ולכן העיבוד צריך להיות מהיר. אל תוותרו על קירור הגלילים.

- אפשר להכין את הבצק באותה הדרך במיקסר עם וו גיטרה.בדיוק לפי אותו הסדר,התוצאה תיהיה זהה רק תיקח יותר זמן.

-אפשר להחליף את השקדים באגוזים אחרים (פקאן,מלך וכו') או אפילו לוותר ולקבל עוגיות חמאה קלאסיות.

- אני אוהבת את ציפוי הסוכר החום והקינמון בגלל הטעם ולא פחות בגלל הצבע. אפשר לגלגל את העוגיות בסוכר לבן רגיל.

-  זמן האפייה הוא קצר. העוגיות יישארו בהירות. הן יהיה מוכנות כשהתחתית שלהן זהובה. במהלך הצינון העוגיות יסיימו את האפייה.

- שומרים את העוגיות בקופסא אטומה בטמפ' חדר כשבוע.

 

 

 




 

4 תגובות:

  1. אני יושבת בשיעור, הבטן מקרקרת לי ולפתע אני רואה את הבלוג שלך! הבטן שלי מאוד כועסת עליך!

    השבמחק
    תשובות
    1. תמרי עשית לי את היום זאת בדיוק המטרה:)

      מחק
  2. הכנתי את העוגיות היום,
    יצאו מעולות!! כמות גדולה שתישאר לכמה בקרים של אושר :)

    השבמחק
    תשובות
    1. נטע,
      איזה יופי שימחת אותי ממש כיף לשמוע!
      שיהיו לך בקרים מתוקים ביותר! שבוע טוב:)

      מחק