יום ראשון, 23 במרץ 2014

בראוניז גבינה ושוקולד

אני לא יודעת מי הגאון שהמציא את השילוב הזה של גבינה ושוקולד אבל זה לגמרי עבד לו! אני מודה שלקח לי זמן להתרגל לשילוב הזה אני לא מאלה שמההתחלה הבינו כמה זה טעים..משהו בחמיצות של הגבינה עם המתיקות-מרירות של השוקולד לא לגמרי הסתדר לי. האמת שיש לי קטע עם מאכלי גבינה תמיד לקח לי זמן לאהוב אותם..לקח לי שנים לאהוב בורקס גבינה ועוד יותר שנים לאהוב עוגות גבינה והיום אני מתה על כל אחד מהמאכלים האלה מעניין מה הסיפור שלי.. בכל מקרה בואו נחזור לבראוניז שלנו אחרי כמה פעמים שניסיתי זהו התמכרתי והתאהבתי!.

הבראוניז שלנו מורכבים מ-2 שכבות. תחילה נכין את השכבה התחתונה שהיא שכבת השוקולד העסיסית,הדחוסה, והלחה שלנו ומעל נשפוך את השכבה השניה שנכין שהיא שכבת הגבינה העשירה שלנו. נאפה הכל יחד ונקבל בראוניז שחבל לכם על הזמן!
הצלחה מובטחת!

*שימו לב יש להכין את הבראוניז יום קודם מכיוון שהם דורשים קירור במהלך הלילה.

מצרכים: (תבנית מלבנית בגודל 20*30)
לשכבת הבראוניז:

200 גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות
150 גרם חמאה חתוכה לקוביות

150 גרם סוכר חום כהה
3 ביצים

כפית תמצית וניל
100 גרם קמח

קורט מלח

לשכבת הגבינה:
225 גרם גבינת שמנת בטעם טבעי 30%

100 גרם גבינה לבנה 5-9%
גרידת לימון/תפוז

70 גרם סוכר
2 ביצים

כפית תמצית וניל
20 גרם קמח

 
אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-180 מעלות.

מתחילים עם שכבת השוקולד:
1. מכינים את כל המצרכים (את השוקולד והחמאה שמים יחד, את הביצים עם הוניל ואת הקמח עם המלח).















2. במיקרוגל ממיסים שוקולד וחמאה בפולסים קצרים של כ-20 שניות. בכל פעם מוציאים את הקערה ומערבבים אם המסה אינה נמסה לחלוטין מחזירים לעוד סיבוב. ממשיכים כך עד להמסה מלאה.
3.מוסיפים סוכר חום וטרופים היטב.

4. מוסיפים את הביצים והוניל אחת אחת וטורפים עד לאחידות.
5. מוסיפים את הקמח והמלח וטורפים בעדינות רק עד לאחידות.

6. שומרים כוס מהבלילה בצד (מאוחר יותר נשתמש בו לקישוט) נשמן תבנית ונשפוך את בלילת השוקולד. מניחים בצד ומכינים את שכבת הגבינה.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

שכבת הגבינה:
1. מכינים את כל המצרכים.

2. בקערה טורפים את 2 סוגי הגבינה וסוכר. מניחים בצד ל-2 דק' להמסה קלה של הסוכר.
3. מוסיפים גרידת לימון/תפוז וניל וביצים וטורפים לאחידות.

4. מוסיפים את הקמח וטורפים. כשהבלילה אחידה שופכים אותה על שכבת השוקולד (שכבת הגבינה תיהיה נוזלית וזה בסדר).
5. מעבירים את בלילת השוקולד ששמרנו לשק זילוף/שקית סנדביץ חותכים את הפינה ומזליפים באופן חופשי על שכבת הגבינה.
















6.מעבירים את התבנית לתנור החם ואופים כ-40 דק' עד שהבראוניז יציב, הדפנות תפוחות ומתחילות להזהיב ומרכז הבראוניז רוטט מעט.
7. מצננים לחלוטין. עוטפים היטב ומקררים לילה.

8. בתאבון!
















ועוד כל מיני:
-אפשר להחליף את הסוכר החום בשכבת השוקולד בסוכר לבן.

-מי שלא אוהב את שכבת הגבינה יכול להכפיל את כמויות שכבת השוקולד ובעצם לקבל אחלה בראוניז שוקולדיים ביותר!
-בשכבת הגבינה מי שלא אוהב יכול לוותר על גרידת הלימון/תפוז למרות שזה מוסיף ארומה וטעם נהדר. חבל לוותר!

-הבראוניז צריכים להישאר בהירים ורק הקצוות צריכים להתחיל להשחים.
-הבראוניז יוצאים דיי נמוכים וזה בסדר. אפשר להכין את הבראוניז בתבנית קטנה יותר וכך תקבלו בראוניז גבוהים בעיני זה יותר מדיי. הבראוניז מאוד דחוסים וכבדים וביס גדול מדיי עלול להכביד יתר על המידה לכן גם מומלץ לחתוך לקוביות דיי קטנות.

-שומרים כ-5 ימים בקירור. עם הזמן הבראוניז יתחיל להגיר נוזלים ולכן כדאי לאכול מהר מהר:)


 


 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה