יום רביעי, 30 באפריל 2014

בחושה אגסים ושקדים

לא פלא שאני כל כך אוהבת להכין עוגות בחושות אין בעיות אין תקלות, קל מאוד להכין אותם ותמיד אפשר למצוא מצרכים זמינים בבית כדי להכין את העוגה האולטימטיבית!

ישנם מספר דרכים להכין עוגות בחושות..אפשר להכין עוגה בחושה על בסיס חמאה או על בסיס שמן,עם שמנת חמוצה או שמנת מתוקה או בכלל עם רוויון הפעם בחרתי להכין עוגה בחושה על בסיס שמנת חמוצה.
 השמנת מוסיפה עסיסיות ורכות לעוגה ובסוף נקבל עוגה בחושה שממש "מלטפת" אותנו בביס שאנחנו לוקחים. החלטתי ללכת לכיוון הפירות ובחרתי הפעם באגסים שבמהלך האפייה מתרככים ומגירים נוזלים מתוקים וטעימים ביותר, שילבתי  אותם עם שקדים פרוסים שביחד הם שילוב מנצח!
אני ממליצה לכם להתייחס בעיקר לדגשים ולאופן ההכנה ולהחליט איזה עוגה מתאימה לכם.
במקום האגסים אפשר להשתמש בכל פרי אחר (תפוחים/שזיפים/אפרסקים/ לימונים ועוד ועוד) במקום השקדים מחליפים באגוזים אחרים, מחליפים את חומרי הטעם והריח למשל קינמון/קקאו או בכלל קוקוס או ליקר מעניין ואולי בכלל שוקולד וחתיכות של פררו רושה בקיצור יש אינספור רעיונות ושילובים אז קדימה זה הזמן להכין את עוגת החלומות שלכם!

 מצרכים: (ל-2 תבניות אינגליש קייק)
200 גרם חמאה רכה

200 גרם סוכר דמררה
150 גרם סוכר

גרגירים מחצי מקל וניל
4 ביצים

גרידת לימון מלימון שלם
מיכל שמנת חמוצה

350 גרם קמח
שקית אבקת אפייה

120 גרם שקד לבן פרוס
6 אגסים קלופים ומגולענים חתוכים לקוביות קטנות

 
אופן ההכנה:

1. מכינים את כל המצרכים. את הסוכרים שמים יחד, את הביצים יחד עם גרידת הלימון וגרגירי הוניל (חוצים את המקל וניל לאורכו ועם גב הסכין מגרדים את הגרגירים) את הקמח שמים יחד עם אבקת האפייה ואת השקדים עם האגסים.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2. מחממים תנור ל-170 מעלות. במיקסר עם וו גיטרה מערבלים במהירות בינונית כ- 2-3 דק' את החמאה עם הסוכרים עד לקבלת קרם חמאתי אחיד.

3. תו"כ ערבול מוסיפים את הביצים אחת אחת (יחד עם הוניל וגרידת הלימון) לאחר הכנסת הביצה הרביעית מערבלים עוד כדקה עד שהבלילה אחידה. מדיי פעם עוצרים את פעילות המיקסר ומגרדים את תחתית המיקסר עם מרית כדי לוודא שכל הבלילה מתערבבת כמו שצריך.
















4. תו"כ ערבול מוסיפים את השמנת החמוצה. כשהבלילה אחידה מוסיפים את היבשים (קמח ואבקת אפייה) ומערבלים רק עד לאחידות.

5. מפסיקים את פעולת המיקסר מוסיפים את האגסים והשקדים ומערבבים בעדינות בעזרת מרית. חשוב לערבב כמה שפחות.
















6. משמנים 2 תבניות אינגליש קייק ושופכים את הבלילה לתבניות עד 3/4 גובה.

7. אופם כ 35-40 דק' עד שהעוגות שחומות ותפוחות ואם נכניס קיסם למרכז העוגה הוא יצא יבש עם פירורים לחים עליו. בתאבון!

















ועוד כל מיני:

-חמאה רכה זו חמאה שאם נכניס אצבע היא תיכנס בקלות. ממליצה לכם לחתוך את החמאה לקוביות כך יהיה קל יותר לחמאה במהלך הערבול.
-אפשר להמיר את כל הסוכר בסוכר לבן.

-אין לכם מקל וניל? אין בעיה להשתמש בתמצית וניל. לאופים המתמידים ביניכם השקיעו בתמצית וניל איכותית היא עולה יותר מאלה שמוכרים בסופר אבל זה שווה את זה!
-לאחר הכנסת הקמח חשוב מאוד שהערבול יהיה קצר ברגע שהבלילה אחידה ואין עקבות קמח זה הזמן להפסיק לערבל. ככל שתערבלו יותר כך תקבלו עוגה קשה ודחוסה - לא כיף!

-אל תתפתו למלא את העוגות עד הסוף. העוגות תופחות במהלך האפייה והן עלולות לגלוש לכם.
-לאחר כחצי שעה מתחילים לבדוק את העוגות מכניסים קיסם למרכז כל אחת מהעוגות ובודקים. אם הקיסם רטוב מאוד יש להמשיך לאפות ולבדוק שוב לאחר מספר דק' אם הקיסם יוצא יבש עם פירורים לחים עליו העוגה מוכנה. במהלך הצינון העוגה תתייצב ותיהיה במרקם המדויק אם העוגה מתייבשת בתנור כבר לאחר שעה שעתיים של צינון תקבלו עוגה קשה ויבשה..חבל על העבודה!

- שומרים כ-5 ימים עטוף בטמפ' חדר.
- אני פחות אוהבת לשמור עוגות בחושות בקירור המרקם משתנה והן מתקשות במקרה כזה ניתן  לחמם מעט פרוסות מהעוגה וזה יהיה בסדר אבל הכי טוב לשמור את העוגות עטופות היטב בטמפ' החדר. בחודשי החורף בכלל אין לנו בעיה ובקיץ משתדלים שהעוגות יהיו במקום קריר ומוצל ואוכלים מהר מהרJ



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה