יום שישי, 13 בדצמבר 2013

אוזני פיל

יש הקוראים לעוגיות האלה אוזני פיל ויש כאלה שקוראים להם אוזני חזיר שמעתי גם על משקפיים ודקליות-מה שבא לכם עובד מבחינתי. אז העוגיות האלה הגיעו אלינו בכלל מצרפת (כמו רוב מוצרי הקונדיטוריה המשובחים שהגיעו משם) בסה"כ 3 מרכיבים והן מוכנות לאפיה.

יש מי שמטורף על העוגיות האלה ולא עומד בפניהם ויש כאלה שלא מבינים כל כך את הקטע שלהן.. אני למדתי לאהוב אותן עם הזמן. זה לא העוגיות הראשונות שהייתי קונה וגם לא הייתי רצה להכין אותן בבית כי הן נראו לי תמיד פשוטות מדיי אבל אחרי שיצא לי לטעום אותם כמה פעמים למדתי לאהוב את הפשטות שלהן. אחלה עוגיות שעובדות מצוין עם כוס תה בצד!
הבסיס לעוגיות האלה הוא בצק עלים שקונים בכל סופר (לא אעמיד אתכם להכין בצק עלים מאפס אל דאגה) אנא מכם תקנו בצק עלים על בסיס חמאה אלא אם כן אתם ממש מתעקשים שזה יהיה פרווה. מרדדים את הבצק הקנוי ( אחרי שהפשרנו אותו טוב טוב-אין קיצורי דרך)! מורחים ביצה מפזרים סוכר בנדיבות.. זהו- נגלגל,נקרר ונאפה.קלי קלות!  היתרון בעוגיות האלה שמתקבלת כמות גדולה מאוד של עוגיות ושהן נשמרות לאורך זמן.

מצרכים (לכ-150 עוגיות):
קילו בצק עלים  על בסיס חמאה מופשר ע"פ ההוראות שעל האריזה

ביצה טרופה
סוכר

אופן ההכנה:
1. מכינים את כל המצרכים.















2. מרדדים מעט את הבצק המופשר (אני עבדתי על הניילון שהבצק עטוף בו-אפשר לעבוד על משטח מקומח קלות).
3. מורחים את הבצק בביצה טרופה.

4. מפזרים על כל הבצק סוכר בנדיבות (כ-100 גרם) .
5. בעזרת סכין חותכים את הבצק ל-3 חלקים שווים.

6. מגלגלים כל חלק כמו ספר תורה- מגלגלים מחצית מהבצק עד האמצע ואז את החלק השני.


 
 
 
 
 
 
 
7. מועכים מעט כל ספר תורה שגלגלנו ומניחים חלק אחד שלו על השני ומהדקים.
8. מניחים על תבנית עם נייר אפייה ומקפיאים לשעה.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 9. מוציאים את התבנית מהמקפיא ומחכים 10 דק'. בינתיים מחממים את התנור ל-170 מעלות. מניחים גליל על קרש חיתוך ובעזרת סכין פורסים לפרוסות בעובי של כ-2 ס"מ. את הקצוות הלא יפים זורקים. 
10. מניחים את העוגיות בתבנית במרווחים קלים אחד מהשני.

11. מכניסים לתנור החם ואופים כ-20 דק' עד להזהבה. מצננים.

12. בתאבון!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ועוד כל מיני:

-על חלק אחד של הבצק פיזרתי קינמון ולכן ישנם אוזני פיל כהים יותר. אתם מוזמנים גם לנסות זה הולך מצוין עם הסוכר! אפשר גם לפזר אבקת קקאו או שוקו.
- אתם יכולים לשחק עם העובי והגודל של האוזניים לפי הרידוד והגלגולים שתגלגלו. אני אוהבת אותם בגודל בינוני וקצת שמנמנים. ככל שהחיתוך יהיה דק יותר כך הם יהיו קרנצ'יים יותר שימו לב שבהתאם לעובי ולגודל זמני האפייה משתנים.

-הבצק מתרככך לאחר שאנחנו מתעסקים בו ולכן ההקפאה. קל יותר לחתוך את האוזניים לאחר מנוחה קלה במקפיא.
- יש כאלה שהופכים את הבצק (לאחר הביצה והוסוכר) ועושים אותו דבר גם בצד השני, יש כאלה שחותכים את הפרוסות על קרש חיתוך שעליו מפוזר סוכר ויש כאלה שמפזרים סוכר על העוגיות כשהן מסודרות על התבנית לפני הכניסה לתנור. הכל עובד אתם מוזמנים לשחק ולהתנסות.

-למי שמעוניין להפוך את המתכון מותאם לאנשים עם בעיות סוכר אין בעיה. פשוט מחליפים את הסוכר בתחליפי סוכר לפי ההוראות שכתובות על האריזות.
- את הגלגלים שבמקפיא אפשר לשמור כחודש עטופים היטב ובכל פעם להוציא ולחתוך. מומלץ מאוד ככה לא תתקעו בלי פינוק לאורחים שהפתיעו אתכם!

-יש כאלה שטובלים חצי מהעוגיות האפויות בשוקולד מומס, מוזמנים לנסות!
-אפשר להכין את העוגיות האלה גם בצורה מלוחה. במקום ביצה מורחים ממרח פסטו/זיתים/עגבניות מיובשות ומעל מפזרים תבלינים/גבינות/עשבי תיבול..

- את העוגיות המוכנות שומרים כחודש בקופסא אטומה.

 

 

 



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה