יום שישי, 27 בדצמבר 2013

מוס שוקולד ושקדים קלויים

יש קינוחים שאנחנו מוציאים עליהם כל כך הרבה כסף ובעצם אין דבר פשוט יותר מלהכין אותם בבית. מוס שוקולד הוא אחד מהם. מדובר במצרכים פשוטים ובתהליך עבודה מהיר וקליל. החלק המעצבן? לחכות שהמוס יתקרר.

כשמכינים מוס יש 2 דברים שחשוב להתייחס אליהם. הראשון הוא טריות ואיכות המוצרים. נשתמש פה בשוקולד מריר איכותי בעל 60% קקאו לפחות ובביצים טריות. והשני הוא אווריריות. נשתדל לערבב ולשחק עם המוס כמה שפחות אנחנו רוצים לשמור על המוס שוקולדי אבל קליל ושהביס יתמוסס לנו בפה כמו צמר גפן מתוק ושנשאר עם טעם של עוד.
בהחלט אחד הקינוחים שהכי כיף להכין ולהגיש. אני בחרתי להגיש אותו עם שקדים קלויים לטעמי התוספת למוס צריכה להיות מינימלית כדי לתת למוס הזה את הכבוד הראוי לו וכדי להנות ממנו ובעיני בשקדים קלויים יש את היתרון של הקרנצ'יות שנותנת לביס להיות מעניין יותר.

 למוס: (ל-8 כוסות אישיות)
250 גרם שוקולד מריר 60%

250 מ"ל (מיכל) שמנת מתוקה
4 ביצים מופרדות

50 גרם סוכר

קישוט:

50 גרם שקד פרוס

אופן ההכנה:
1. מכינים את כל המצרכים.

2. במיקרוגל ממיסים את השוקולד בפולסים קצרים של 20 שניות.

3. במיקסר מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת במרקם של יוגורט (הקצפת לא צריכה להיות יציבה אלא לנוע בקלות אם נזיז את המיקסר מצד לצד). מאחדים את השמנת עם השוקולד למסה אחת.
4. שוטפים היטב את המיקסר ואת בלון ההקצפה ומוסיפים את החלבונים. מקציפים כדקה במהירות גבוהה. מוסיפים את הסוכר בהדרגה (בכל 10 שניות כף ) עד לקבלת מרנג יציב גבוה ולבן. לאחר הכנסת כל הסוכר נקציף עוד כדקה ונעצור את פעולת המיקסר.

5. לתערובת השוקולד נוסיף 2 חלמונים ונערבב לאחידות. נוסיף מחצית מקצף החלבונים ונערבב קלות (לא עד לאחידות מלאה).
6. נוסיף את 2 החלמונים הנותרים ונערבב לאחידות ולבסוף נוסיף את שאר קצף הביצים ונערבב בעדינות עד שנקבל מסה אחידה.















7. מעבירים את המסה לכוסות אישיות ומיישרים. מעבירים לתבנית מכסים בניילון נצמד ומקררים ל4-5 שעות.















8. לפני ההגשה קולים את השקדים. לוקחים מחבת ומפזרים עליה את השקדים (המחבת יבשה ללא שמן או חמאה) מניחים על אש נמוכה בינונית וקולים. מדיי פעם מערבבים ונשארים להשגיח. מרגע ההשחמה חשוב להיות ערניים כי השקדים יכולים להישרף מהר מאוד. כשכל השקדים זהובים-שחומים מורידים מהאש ומעבירים לקערה. (אל תשאירו אותם במחבת מכיוון המחבת החמה עדיין ממשיכה לבשל אותם וישנם חלקים שעלולים להישרף). מצננים . מפזרים על כל כוס מוס מהשקדים ומגישים. בתאבון!



 











ועוד כל מיני:

-כשממיסים שוקולד במיקרוגל עבדו בפולסים כי השוקולד נוטה להישרף מהר. בכל 20 שניות נוציא את הקערה עם השוקולד,נערבב ונחזיר שוב למיקרוגל..נמשיך כך עד שהשוקולד נמס לגמרי.

-כשמאחדים בין תערובות (למשל את קצף הביצים לשוקולד)נעשה זאת בהדרגה. נוסיף מחצית מהמסה ונערבב קלות כל הרעיון פה הוא לשמור על אווריריות ולוודא שהכל מתערבב כמו שצריך.

-שימו לב שבזמן הערבוב את מגיעים גם לבסיס הקערה שם תמיד יש שוקולד שמתחבא!

-נשים בהריון או כאלה שנמנעים מלאכול ביצים חיות יכולים לוותר על החלמונים ולהכין את המתכון בלעדיהם. זה לא ממש מוס שוקולד קלאסי אבל עדיין תקבלו מוס טעים.

-שימו לב זהו קינוח ללא גלוטן. למי שנמנע מגלוטן או לפסח יש לכם אחלה של קינוח!

-אפשר להחליף את השקדים בכל אגוז אחר: פקאן/אגוז מלך/לוז וכו'.. כמובן שאפשר לוותר על להגיש עם קצפת/שוקולד מגורר/שברי מקופלת לא חסר רעיונות!

-לא מוותרים על זמני הקירור. מוס שוקולד צריך לאכול כשהוא קר. אפשר לשמור את המוס בקירור כיומיים שלושה.



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה