יום שלישי, 13 באוגוסט 2013

סדנת אפייה עם מיקי שמו

לפני כשבוע קיבלתי מייל מפתיע ומשמח מאוד שמזמינים אותי לסדנה עם מיקי שמו- כמובן שמבלי לחשוב פעמיים הסכמתי מיד.

נתחיל רגע בהקדמה.
למי שלא מכיר קונדיטוריית SHEMO  היא קונדיטוריה משפחתית של משפחת שמו. הקונדיטוריה הוקמה בשנת 1992 ע"י ההורים ועם השנים הצטרפו ארבעת האחים לעסק המשפחתי. העסק המשפחתי מונה היום 6 סניפים באזור חיפה והקריות והמרכז והסניף ה-7 עומד להיפתח ממש בימים הקרובים. בקונדיטוריה אפשר למצוא מגוון רב של עוגיות, לחמים, עוגות שמרים,עוגות מוס,עוגות בחושות, מאפים ועוד ועוד..

הפנים של הרשת הוא השף קונדיטור מיקי שמו שבמהלך השנים למד והתפתח גם בארץ וגם בחו"ל. יכול להיות שנתקלתם בו בתכנית הטלוויזיה שלו "מיקי שמו אופה מהלב".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אז הגעתי אתמול לסניף SPICES  ביהוד שם התקיימה הסדנה. קבלת הפנים הייתה מרשימה. על השולחנות היה מכל טוב: לחמים/סלטים/שתייה/גבינות - בהחלט פתיחה טובה.

הסדנה הייתה בסימן הספר החדש שיוצא ממש בימים אלה "אוצר העוגיות של מיקי שמו". זהו ספרו ה-3 (הקודמים הם "מיקי שמו המיטב" ו "שבתות וחגים עם מיקי שמו"). כמובן שאיך שקיבלנו את הספר התחלתי לעיין ולבחון. גם כשהגעתי הביתה לא התאפקתי וקראתי חלק מהמתכונים. הספר מכיל 100 מתכונים של עוגיות מכל הסוגים: עוגיות מתוקות, מלוחות, בריאות, מקרונים,ועוד ועוד.
התרשמתי מאוד מהעיצוב של הספר- הצבעים נעימים, הכתיבה ידידותית, התמונות מקסימות והדבר שהכי אהבתי שהספר הוא מאוד "עממי" במובן הטוב כמובן של המילה. הוא פונה לקהל יעד מאוד רחב ומכיל בתוכו מתכונים שכל אחד יכול להכין במטבח הפרטי.



















במהלך הסדנה מיקי הדגים 3 מתכונים מתוך הספר החדש:
-עוגיות פיצוחים מלוחות

-חיתוכיות מוזלי עם צימוקים וחמוציות
-עוגיות סבלה וניל וחלמון מבושל
















 למי שיצא לראות את מיקי בתכנית הטלוויזיה (או במציאות) מדובר בבחור חביב מאוד. חייכן, מדבר בצורה רגועה וכך היה גם אתמול. לאורך כל הסדנה הוא הדגים, הראה, שיתף בטיפים, ענה בסבלנות על שאלות  ובעיקר "דיבר בגובה העיניים".
אז הסדנה הייתה ממש מקסימה-בסוף הסדנה מיקי פינק את כל המשתתפים בשקית הפתעות ובנוסף גם SPICES  העניקו לכל משתתף חבילת פינוקים הביתה.

אז כמעט לסיכום רק נגיד תודה: לSPICES  על האירוח הנפלא, למיקי על הסדנה והפינוקים, ולצוות "על השולחן" שהזמינו אותי לסדנה ושיחד עם מיקי הוציאו את הספר החדש. בהחלט מומלץ!
ו...שלא תחשבו שאני לא אפנק אתכם במתכון מהספר. את המתכון הכנתי בביתי, זהו מתכון מהספר החדש מהפרק של המלוחים: "עוגיות פיצוחים". המתכון כמובן של מיקי שמו (הערות שלי בסוגריים).

תהנו!
עוגיות פיצוחים פריכות/מיקי שמו

מצרכים לכ- 50 עוגיות
280 גרם  קמח מנופה (טיפ: כשצריך לנפות אבקות מומלץ לנפות על נייר אפייה כך תוכלו בסוף התהליך להרים את הנייר עם האבקות ולשפוך ישר לקערת המיקסר-עבודה נוחה ונקייה יותר).

150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
5 גרם  מלח

כף סוכר
50 מ"ל מים

45 מ"ל שמן זית
כף חומץ תפוחים

ציפוי:
ביצה טרופה

5 גרם מלח ים (מלח גס)
140 גרם תערובת שומשום בצבעים שונים (אפשר גם בצבע אחד)

 אופן ההכנה:
(1. מכינים את כל המצרכים-את המלח והסוכר איחדתי).















-מכינים את הבצק:
2.בקערת מיקסר עם וו גיטרה לשים 3-4 דק' קמח וחמאה קרה במהירות איטית עד לקבלת תערובת פירורית.

3.מוסיפים את שאר חומרי הבצק ומעבדים לפירורים גדולים (הבצק כמעט ויהיה אחיד-לא ללוש יותר מדיי).
4..מעבירים את פירורי הבצק לשולחן מקומח קלות ולשים רק עד לקבלת בצק אחיד. (שימו לב הבצק אינו צריך הרבה קמח הוא גמיש ורך לעבודה).

5.עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל-30 דק' (מומלץ לעטוף את הבצק בצורת ריבוע כך שכשתרצו לעבוד איתו לאחר הקירור תיהיה לכם צורה נוחה לעבודה).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6.מחממים תנור ל – 170 מעלות ומרפדים תבניות בנייר אפייה.

7.מרדדים את הבצק על משטח מקומח למלבן בגודל 20 35X ולעובי 1/2 ס"מ. (הבצק מתרכך מהר מאוד. כדאי לעבוד בחדר ממוזג והעבודה צריכה להיות מהירה).
8.מברישים בביצה. מפזרים מעל מלח גס ותערובת שומשום. עוברים בעדינות עם המערוך להטמעת השומשום בבצק. (אני השתמשתי בשומשום בהיר רגיל, מוזמנים להשתמש במה שנוח לכם).

9. חותכים את הבצק למלבנים בגודל 2 6X ומסדרים בתבניות במרווחים של  1 ס"מ.















10.אופים כ -20 דק' עד שדופן העוגיות מזהיב.
11.מצננים ושומרים בכלי אטום בטמפ' החדר עד 10 ימים.








 

2 תגובות:

  1. יש תחליף לחומץ תפוחים?

    השבמחק
    תשובות
    1. אהלן,
      אם יש אפשרות לא הייתי מוותרת עליו כמו שמיקי כתב בספר " החומץ משמש כחומר התפחה ומוסיף טעם" אגב אמנם החומץ מגיע בבקבוק גדול אבל הוא מעולה גם לתיבול של סלטים.
      אם בכל זאת לא מסתדר אז אפשר פשוט לוותר. לא הייתי מחליפה אותו בחומץ אחר כי זה פשוט לא מתאים מבחינת הטעם במקרה כזה אני ממליצה לעשות את העוגיות טיפה יותר עבות (כי החומץ לא ישמש פה כחומר התפחה) אז שלא יתקבל קרקר.
      בהצלחה:)

      מחק