יום רביעי, 28 באוגוסט 2013

מאפינס דבש ושקדים

אתחיל ואומר שאני לא מתה על עוגות דבש. אני תוהה  לעצמי מה יש לי לא לאהוב? הרי דבש אני אוהבת ותבלינים עוד יותר אז מה הבעיה שלי בעצם?
רוב עוגות הדבש שאכלתי בחיי היו "בסדר" בדר"כ קצת יבשות מדיי או קצת מתוקות מדיי או סתם סתמיות. אבל לא נרים ידיים וננסה למצוא מתכון מנצח גם לעוגת דבש!

אני מחפשת עסיסיות, איזון בין הטעמים, וכמובן שההגשה תיהיה חגיגית לארוחת החג.
האמת היא שאני מתכננת על קינוח אחר לערב החג (תתאזרו בסבלנות המתכון בקרוב), אבל אני בהחלט אוהבת לאתגר את עצמי ולכן לא אוותר ואנסה למצוא עוגת דבש שתשמח אותי כי בכל זאת ראש השנה חייבים עוגת דבש!
החלטתי להכין את העוגה כמאפינס פשוט כי זה אלגנטי יותר לטעמי ומתאים יותר לארוחת החג . נקשט מעל עם שקדים פרוסים כדי להוסיף טעם ומרקם קרנצ'י והרי לנו מאפינס דבש ושקדים.

*לאווירה חגיגית יותר אפשר להוציא את המאפינס מהמנג'טים ולהגיש לכל אחד על צלחת אישית עם קצפת מתובלת בקינמון או תפוחים מקורמלים ובהחלט תקבלו מנה חגיגית ביותר!
חג שמחJ

מצרכים: (לתבנית מאפינס עם 12 שקעים)
60 מ"ל שמן

150 גרם דבש
120 מ"ל תה כהה פושר

2 ביצים
50 גרם סוכר חום כהה

250 גרם קמח תופח
1/4 כפית אבקת סודה לשתיה

חצי כפית קינמון
רבע כפית אגוז מוסקט

קורט מלח
100 גרם שקדים פרוסים

אופן ההכנה:
1. מכינים את כל המצרכים- את כל האבקות מאחדים (קמח+סודה+תבלינים) ושמים בקערה גדולה.















2. מחממים תנור ל- 170 מעלות.
3.בקערה מערבבים שמן, דבש ותה (ללא התיון J ).

4.מוסיפים ביצים וטורפים היטב.
5. מוסיפים סוכר חום וטורפים היטב לתערובת אחידה.















6.במרכז קערת היבשים עושים גומה ולתוכה שופכים את תערובת הרטובים. טורפים היטב רק עד לקבלת בלילה אחידה וללא גושים של קמח.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7. לוקחים תבנית מאפינס ומרפדים במנג'טים או משמנים היטב את השקעים.

8.ממלאים כל שקע ב-2  כפות גדושות מהבלילה.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9.מפזרים בנדיבות שקדים פרוסים.















10. מכניסים לתנור החם לאפייה של 10-12 דק' עד שהמאפינס זהובים תפוחים ויציבים. מכניסים קיסם למרכז המאפינס ומוודאים שהוא יוצא יבש עם פירורים לחים עליו.
11. מוציאים את המאפינס ומצננים היטב.

12. בתאבוןJ



















 ועוד כל מיני:
*כל שמן יעבוד פה חוץ משמנים בעלי טעם דומיננטי כמו שמן זית או אבוקדו.

*מטרת התה הוא לתת צבע ולכן יש להשתמש בתיון כהה ככל האפשר, שימו לב שאתם לא משתמשים בתה עם טעמים.
*התה צריך להיות פושר אחרת כשתערבבו אותו עם הביצים תקבלו חתיכות של חביתה.

*כשמאחדים בין היבשים לרטובים טורפים היטב רק עד לאחידות.
*כשעובדים עם תבנית מאפינס אני ממליצה לרפד במנג'טים-יש מבחר עצום בכל מיני צבעים וציורים זה גם חגיגי יותר וגם הרבה יותר קל לנקות את התבנית.

*אל תשכחו שהעוגות תופחות במהלך האפייה ולכן לא ממלאים את המנג'טים עד הסוף אחרת הבלילה תגלוש לכם.

*תרגישו חופשי לשחק עם העוגה- אפשר להוסיף טעמים (כמו ציפורן או ליקר) אפשר להחליף את הדבש בסילאן, אפשר להוסיף אגוזים או תמרים קצוצים לבלילה, אפשר לקשט באבקת סוכר במקום שקדים בקיצור.. רעיונות? לא חסר.
*שימו לב שהקראנ'ציות של השקדים נעלמת עם הזמן (הלחות פשוט מרטיבה אותם) ולכן הכי טעים להגיש את המאפינס באותו יום לאחר צינון מלא- מעבר לכך הייתי ממליצה לשלב את השקדים בתוך הבלילה או אחד מהרעיונות שכתובים בכוכבית מעל.
*אל תאפו את המאפינס יותר מדיי אל תשכחו שבמהלך הצינון נעשה הייבוש הסופי.

*המאפינס נשמרים כ-5 ימים בקירור (מומלץ לחמם מספר שניות במיקרוגל לפני האכילה).

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה