יום שני, 16 בספטמבר 2013

רולדה וניל וריבת תות

בשבוע האחרון התחלתי לעבוד כקונדיטורית (יאיי)  ויחד עם כל האושר ואהבה שיש לי לתחום הזה מדובר גם בעבודה בכלל לא קלה ובהחלט בלא מעט שעות. שלא תטעו כשאני מגיעה הביתה אחרי יום עבודה אני עדיין מחפשת משהו לאפות (מה לעשות החיידק הזה עמוק בליבי) אבל אני מודה שאת הדברים המסובכים והארוכים יותר אני משאירה לסופ"ש.

השבוע חשבתי לי מה אני יכולה להכין לערב חג סוכות.. אני יודעת שאין לי הרבה זמן וגם לא כל כך בא לי להסתובב בסופר ולחפש מוצרים- בא לי לפתוח את המקרר ולהכין משהו שיהיה פשוט אבל עדיין מספיק מרשים לערב חג.
נזכרתי פתאום בעוגה של פעם. עוגת סבתות כזאת שתמיד יוצאת טעימה-רולדת וניל עם ריבת תות וקצפת סופר קלה, מהירת הכנה ומורכבת ממוצרים הזמינים בכל בית.
הרולדה מורכבת בסה"כ מביצים סוכר ומעט קורנפלור. בעצם הרולדה משמשת מעין "ענן" קליל ואוורירי למלית שמורכבת מקצפת (יאמי) וריבת תות (יאמי יאמי) את כל זה מגלגלים יחד ומכניסים לקירור. לאחר כשעתיים מתקבל קינוח נוסטלגי טעים ביותר.

מצרכים: (לרולדה אחת)
לרולדה וניל:

4 ביצים מופרדות
100 גרם סוכר מחולק ל-2 (50 לחלבון, 50 לחלמון)

30 גרם קורנפלור

מלית:
250 מ"ל (מיכל) שמנת מתוקה

40 גרם סוכר
ריבת תות


קישוט:
אבקת סוכר


 אופן ההכנה:
1. מכינים את כל המצרכים.















2. מחממים תנור ל -200 מעלות. לוקחים תבנית תנור מרפדים בנייר אפייה ומפזרים מעל שכבה דקה של אבקת סוכר.

3.במיקסר מקציפים סוכר וחלמונים כ- 3-4 דק' המסה צריכה להיות בהירה ומעט תפוחה. מעבירים לקערה גדולה.
4.שוטפים היטב את המיקסר ואת בלון ההקצפה ומקציפים חלבון וסוכר עד לקבלת מרנג גבוה, תפוח ויציב.

5. מנפים מעל המרנג בעדינות את הקונרפלור ובעזרת מרית מערבבים לאיחוד. שימו לב לא להפיל את המסה יותר מדיי.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6.מקפלים את תערובת המרנג לתערובת החלמונים בפעמיים. שימו לב לא להפיל את המסה יותר מדיי.

7. משטחים את התערובת על נייר האפייה עם אבקת הסוכר שהכנו ומכניסים לתנור לאפייה של כ-10 דק' עד שהרולדה זהובה, קפיצית למגע וקיסם שנכניס למרכזה יוצא יבש.
8.בינתיים  מכינים עוד נייר אפייה עליו מפזרים אבקת סוכר. הופכים את הרולדה המוכנה על הנייר החדש שהכנו ומקלפים את נייר האפייה שבחלקו העליון של הרולדה.















9.מכסים במגבת ומצננים.

* מכינים את המלית
10. מקציפים  שמנת מתוקה וסוכר עד לקבלת קצפת יציבה.

11.מורחים על כל הרולדה שכבה דקה ואחידה של ריבת תות  ומעל מורחים את הקצפת בשכבה אחידה.
12.מגלגלים את הרולדה (אם צריך נעזרים בנייר האפייה עליו הרולדה שוכבת).
















13.מכסים בניילון נצמד ומכניסים לקירור לשעתיים שלוש.
14.בצמוד להגשה מפזרים אבקת סוכר אפשר לקשט באגוזים קצוצים שאוהבים. מגישים את הרולדה קרה.

15.בתאבון!















ועוד כל מיני:
- הרולדה ללא גלוטן כך שהיא מצוינת לפסח, לרגישים לגלוטן או סתם לנמנעים.

-לא סתם מקציפים קודם את החלמון ורק אז את החלבון. המטרה שלנו היא לתת לחלבון לנוח כמה שפחות כדי שנפחו לא ירד.
-שימו לב יש לשטוף היטב את המיקסר לפני הכנת המרנג אם ישארו שרידי חלמון (שנחשב לשומן) הוא יפגע במרנג.

-בסעיפים 5 ו-6 חשוב לעבוד בעדינות רבה אבל בקצב מהיר. אנחנו לא רוצים להפיל את מסת המרנג.
-אפשר לשחק עם הרולדה- להחליף את הריבה בחתיכות פרי, להחליף את הריבה בממרח שאוהבים, לפזר אוגזים/פירות יבשים וכו'..

-לאחר שתגלגלו את הרולדה היא לא תיראה כל כך יפה אל דאגה קצת אבקת סוכר וברגע שתחתכו אותה ויראו את הצבעים כולם יתפעלו.
-אם הרולדה נסדקת מעט היא לא מקולקלת-מפזרים אבקת סוכר ואף אחד לא ידע על המשבר.

 -חייבים לקרר את הרולדה להתייצבות ולהטמעת הטעמים לא לזייף פה!
-שומרים את הרולדה במקרר כשלושה ימים.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה