יום שבת, 18 בינואר 2014

קונפיטורת תות

עונת התותים!! איזה כיף! נכון שתות פשוט עושה שמח בלב? אני מתה על תותים! יש אינספור דברים שאפשר להכין עם תותים ואני בחרתי הפעם בקונפיטורת תות משגעת!

אישית אני מעדיפה קונפיטורה (שזו ריבה עם חתיכות פרי) מאשר ריבה חלקה כי זה כיף שאפשר לנגוס בחתיכות של פרי. אם אתם רוצים ריבה חלקה ולא קונפיטורה פשוט חותכים את הפרי לחתיכות קטנות מאוד או טוחנים את חתיכות התות במהלך הכנת הריבה. הכנת קונפיטורה ביתית הרבה יותר משתלמת מלקנות אחת- גם במחיר וגם מהבחינה הבריאותית יותר שבבית אתם יודעים בוודאות שהקונפיטורה שלכם לא מכילה צבעי מאכל/חומרים משמרים למיניהם.

יש הרבה עקרונות להכנת קונפיטורה ביתית ולא מעט חוקים או יותר נכון טיפים להכנת הקונפיטורה המושלמת. אני אנסה לפשט לכם כמה שיותר את תהליך העבודה. מבחינתי הדבר היחיד שנחוץ פה הוא סבלנות אבל בסוף ההמתנה מתקבלת קונפיטורה מה זה טעימה שאין לי ספק שלא תצטערו על זמן ההכנה שלה.

רוצו לקנות תותים!

מצרכים:

קילו תותים

650 גרם סוכר

מיץ לימון מלימון שלם

ליבה מ-2 תפוחים

אופן ההכנה:

1. שוטפים היטב את התותים ומסירים את העוקץ. חותכים את התותים לחתיכות גסות ושמים יחד עם הסוכר בסיר בעל תחתית עבה. מערבבים מכסים ומשרים ללילה בטמפ' חדר (או לפחות 4-5 שעות).

*לפניי ההשרייה:




















*אחרי ההשרייה:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2. לאחר ההשרייה מביאים את התותים והסוכר לרתיחה. לאחר שהתערובת רתחה היטב מוסיפים את מיץ הלימון ומבשלים על אש נמוכה כחצי שעה. את הקונפיטורה מבשלים ללא סיר. אם נוצר קצף על פני הקונפיטורה נוציא אותו עם כף מחוררת. בשלב זה נכניס צלחת קטנה למקפיא (בהמשך תבינו למה)..

3. לאחר כחצי שעה מוסיפים את ליבות התפוחים לסיר ומבשלים עוד כשעה וחצי על אש נמוכה עד שהריבה מסמיכה. חשוב לערבב מדיי פעם.
בשלב זה נעביר את הצנצנות אותם נמלא בקונפיטורה המוכנה תהליך עיקור. למה? על מנת לשמור על סטריליות ולמנוע הופעת בקטריות. איך עושים זאת? ממלאים סיר עם מים רותחים, מכניסים את הצנצנות (ללא המכסה) ומביאים לרתיחה. מוציאים את הצנצנות ומייבשים היטב כשהן הפוכות על מגבת נקייה.

4. לאחר כשעה וחצי כשהקונפיטורה נראית סמיכה ונפחה ירד בחצי נבדוק אם היא מוכנה. זוכרים את הצלחת ששמרנו במקפיא? עושים את "מבחן האצבע". מניחים כפית מהקונפיטורה במרכז הצלחת ועושים שביל עם האצבע. אם השביל נסגר מהר הקונפיטורה צריכה להתבשל עוד. במקרה כזה נחזיר את הצלחת למקפיא ונעשה בקרוב את המבחן שוב.. אם השביל נשאר יציב ונסגר לאט לאט הקונפיטורה מוכנה.
 
 
 
 















5. לוקחים את הצנצנות וממלאים אותם בקונפיטורה החמה. סוגרים את הצנצנות היטב מניחים אותם הפוך על הראש ומשאירים לצינון מלא. למה הפוך? כי זה יוצר וואקום.

6. חותכים פרוסת חלה, מורחים שכבה דקה של חמאה רכה מעל מורחים שכבה עבה של קונפיטורת תות. בתאבוןJ


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ועוד כל מיני:

- אל תוותרו על ההשרייה של התותים והסוכר. בזמן הזה הפרי יגיר נוזלים וזמן הכנת הקונפיטורה יתקצר. אם יש אפשרות מערבבים מדיי פעם.

- למה שמים ליבת פרי? משום שהוא מכיל פקטין ופקטין יוצר ג'ל ז"א הוא בעצם החומר המקריש שלנו.

-אפשר להוסיף טעמים כמו מקל וניל/מקל קינמון/גרידת לימון וכו'. מוסיפים אותם בשלב ההשריה עם הסוכר והפרי.

-היזהרו מבישול יתר. ככל שתבשלו את הקונפיטורה יותר זמן כך היא תיהיה סמיכה יותר. אל תשכחו שלאחר הצינון היא תתייצב עוד יותר.

-כמובן שאפשר להחליף את התותים בכל פרי אחר.

-רואים את הצנצנת שלי בתמונה? הצנצנת הזאת פחות טובה היא יותר יפה מאשר אטומה. עדיף לקנות צנצנות עם פקק מתברג כמו בחנויות כדי להבטיח אטימות מוחלטת.

- שומרים את הקונפיטורה סגורה היטב בטמפ' החדר. לאחר הפתיחה נעביר אותה למקרר שם היא יכולה להיות מספר חודשים-מדיי פעם תציצו שאין עובש.



 

2 תגובות:

  1. הי לינה, שבוע טוב
    וואו נראה נהדר !!
    ממש לא שטות, להיות תות :)
    כשאגדל אנסה לעשות דבר כזה
    אבל עשית לי חיוך תות על הבוקר !
    אירית [אנונימית פחות]

    השבמחק
    תשובות
    1. אירית אין עליך!
      גרמת לי לחייך:) שתיהיה שבת שלום!

      מחק